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Kill unstandard, untested and dubious ways to use ConditionVariables
[simgrid.git] / include / simgrid / s4u / ConditionVariable.hpp
index 793c47c..448b4a8 100644 (file)
@@ -1,4 +1,4 @@
-/* Copyright (c) 2006-2021. The SimGrid Team. All rights reserved.          */
+/* Copyright (c) 2006-2023. The SimGrid Team. All rights reserved.          */
 
 /* This program is free software; you can redistribute it and/or modify it
  * under the terms of the license (GNU LGPL) which comes with this package. */
@@ -14,8 +14,7 @@
 
 #include <future>
 
-namespace simgrid {
-namespace s4u {
+namespace simgrid::s4u {
 
 /**
  * @beginrst
@@ -28,7 +27,7 @@ class XBT_PUBLIC ConditionVariable {
 private:
 #ifndef DOXYGEN
   friend kernel::activity::ConditionVariableImpl;
-  friend void kernel::activity::intrusive_ptr_release(kernel::activity::ConditionVariableImpl* cond);
+  friend XBT_PUBLIC void kernel::activity::intrusive_ptr_release(kernel::activity::ConditionVariableImpl* cond);
 #endif
 
   kernel::activity::ConditionVariableImpl* const pimpl_;
@@ -44,7 +43,7 @@ private:
 #endif
 
 public:
-  /** Create a new condition variable and return a smart pointer
+  /** \static Create a new condition variable and return a smart pointer
    *
    * @beginrst
    * You should only manipulate :cpp:type:`simgrid::s4u::ConditionVariablePtr`, as created by this function (see also :ref:`s4u_raii`).
@@ -66,29 +65,9 @@ public:
   std::cv_status wait_until(const std::unique_lock<s4u::Mutex>& lock, double timeout_time);
   /// Wait for the given amount of seconds (specified as a plain double)
   std::cv_status wait_for(const std::unique_lock<s4u::Mutex>& lock, double duration);
-  /// Wait until predicate is true, or the given instant (specified as a plain double)
-  template <class P> bool wait_until(const std::unique_lock<s4u::Mutex>& lock, double timeout_time, P pred)
-  {
-    while (not pred())
-      if (this->wait_until(lock, timeout_time) == std::cv_status::timeout)
-        return pred();
-    return true;
-  }
-  /// As long as the predicate is false, wait for the given amount of seconds (specified as a plain double)
-  template <class P> bool wait_for(const std::unique_lock<s4u::Mutex>& lock, double duration, P pred)
-  {
-    return this->wait_until(lock, Engine::get_clock() + duration, std::move(pred));
-  }
 
   // Wait function taking a C++ style time:
 
-  /// As long as the predicate is false, wait for the given amount of seconds (specified in C++ style)
-  template <class Rep, class Period, class P>
-  bool wait_for(const std::unique_lock<s4u::Mutex>& lock, std::chrono::duration<Rep, Period> duration, P pred)
-  {
-    auto seconds = std::chrono::duration_cast<SimulationClockDuration>(duration);
-    return this->wait_for(lock, seconds.count(), pred);
-  }
   /// Wait for the given amount of seconds (specified in C++ style)
   template <class Rep, class Period>
   std::cv_status wait_for(const std::unique_lock<s4u::Mutex>& lock, std::chrono::duration<Rep, Period> duration)
@@ -103,13 +82,6 @@ public:
     auto timeout_native = std::chrono::time_point_cast<SimulationClockDuration>(timeout_time);
     return this->wait_until(lock, timeout_native.time_since_epoch().count());
   }
-  /** Wait until predicate is true, or the given instant (specified in C++ style) */
-  template <class Duration, class P>
-  bool wait_until(const std::unique_lock<s4u::Mutex>& lock, const SimulationTimePoint<Duration>& timeout_time, P pred)
-  {
-    auto timeout_native = std::chrono::time_point_cast<SimulationClockDuration>(timeout_time);
-    return this->wait_until(lock, timeout_native.time_since_epoch().count(), std::move(pred));
-  }
 
   /** Unblock one actor blocked on that condition variable. If none was blocked, nothing happens. */
   void notify_one();
@@ -117,7 +89,6 @@ public:
   void notify_all();
 };
 
-} // namespace s4u
-} // namespace simgrid
+} // namespace simgrid::s4u
 
 #endif