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[simgrid.git] / doc / doxygen / uhood_switch.doc
index 4521722..dc40367 100644 (file)
@@ -109,7 +109,7 @@ simulation kernel.
 Our futures are based on the C++ Concurrency Technical Specification
 API, with a few differences:
 
- - The simulation kernel is single-threaded so we do not need 
+ - The simulation kernel is single-threaded so we do not need
    inter-thread synchronization for our futures.
 
  - As the simulation kernel cannot block, `f.wait()` is not meaningful
@@ -279,7 +279,7 @@ So a simcall is a way for the actor to push a request to the
 simulation kernel and yield the control until the request is
 fulfilled. The performance requirements are very high because
 the actors usually do an inordinate amount of simcalls during the
-simulation. 
+simulation.
 
 As for real syscalls, the basic idea is to write the wanted call and
 its arguments in a memory area that is specific to the actor, and
@@ -336,7 +336,6 @@ struct s_smx_simcall {
   union u_smx_scalar result;
   // Some additional stuff:
   smx_timer_t timer;
-  int mc_value;
 };
 @endcode
 
@@ -439,9 +438,9 @@ Example of usage:
 @code{cpp}
 xbt_dict_t Host::properties() {
   return simgrid::simix::kernelImmediate([&] {
-    simgrid::surf::HostImpl* surf_host =
-      this->extension<simgrid::surf::HostImpl>();
-    return surf_host->getProperties();
+    simgrid::kernel::resource::HostImpl* host =
+      this->extension<simgrid::kernel::resource::HostImpl>();
+    return host->getProperties();
   });
 }
 @endcode
@@ -479,7 +478,7 @@ auto kernel_sync(F code) -> decltype(code().get())
   typedef decltype(code().get()) T;
   xbt_assert(not SIMIX_is_maestro(), "Can't execute blocking call in kernel mode");
 
-  smx_actor_t self = SIMIX_process_self();
+  auto self = simgrid::kernel::actor::ActorImpl::self();
   simgrid::xbt::Result<T> result;
 
   simcall_run_blocking([&result, self, &code]{
@@ -549,7 +548,7 @@ T simgrid::simix::Future<T>::get()
 {
   if (!valid())
     throw std::future_error(std::future_errc::no_state);
-  smx_actor_t self = SIMIX_process_self();
+  auto self = simgrid::kernel::actor::ActorImpl::self();
   simgrid::xbt::Result<T> result;
   simcall_run_blocking([this, &result, self]{
     try {
@@ -676,7 +675,7 @@ public:
 
   void notify_one();
   void notify_all();
-  
+
 };
 @endcode
 
@@ -747,7 +746,7 @@ bool ConditionVariable::wait_for(std::unique_lock<Mutex>& lock,
   double duration, P pred)
 {
   return this->wait_until(lock,
-    SIMIX_get_clock() + duration, std::move(pred));
+    simgrid::s4u::Engine::get_clock() + duration, std::move(pred));
 }
 @endcode
 
@@ -768,7 +767,7 @@ expose asynchronous operations in the simulation kernel to the actors.
 In addition, we wrote variations of some other C++ standard library
 classes (`SimulationClock`, `Mutex`, `ConditionVariable`) which work in
 the simulation:
-  
+
   * using simulated time;
 
   * using simcalls for synchronisation.
@@ -931,7 +930,7 @@ auto makeTask(F code, Args... args)
 @endcode
 
 
-## Notes    
+## Notes
 
 [^getcompared]: