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Merge branch 'master' of https://framagit.org/simgrid/simgrid
[simgrid.git] / src / mc / explo / udpor / Unfolding.cpp
index 1b63328bbba3b590dcbdd0f34f62a57a747c19b3..421217e66f063b6ec1458e3ffc2ec6ddb4066f51 100644 (file)
@@ -9,23 +9,23 @@
 
 namespace simgrid::mc::udpor {
 
-void Unfolding::remove(const EventSet& events)
+void Unfolding::mark_finished(const EventSet& events)
 {
   for (const auto e : events) {
-    remove(e);
+    mark_finished(e);
   }
 }
 
-void Unfolding::remove(const UnfoldingEvent* e)
+void Unfolding::mark_finished(const UnfoldingEvent* e)
 {
   if (e == nullptr) {
     throw std::invalid_argument("Expected a non-null pointer to an event, but received NULL");
   }
-  this->global_events_.erase(e);
-  this->event_handles.remove(e);
+  this->U.remove(e);
+  this->G.insert(e);
 }
 
-void Unfolding::insert(std::unique_ptr<UnfoldingEvent> e)
+const UnfoldingEvent* Unfolding::insert(std::unique_ptr<UnfoldingEvent> e)
 {
   const UnfoldingEvent* handle = e.get();
   if (auto loc = this->global_events_.find(handle); loc != this->global_events_.end()) {
@@ -36,29 +36,39 @@ void Unfolding::insert(std::unique_ptr<UnfoldingEvent> e)
                                 "This will result in a  double free error and must be fixed.");
   }
 
-  // Map the handle to its owner
-  this->event_handles.insert(handle);
-  this->global_events_[handle] = std::move(e);
-}
+  // Attempt to search first for an event in `U`. If it exists, we use that event
+  // instead of `e` since it is semantically equivalent to `e` (i.e. `e` is
+  // effectively already contained in the unfolding)
+  if (auto loc = std::find_if(U.begin(), U.end(), [=](const auto e_i) { return *e_i == *handle; }); loc != U.end()) {
+    // Return the handle to that event and ignore adding in a duplicate event
+    return *loc;
+  }
 
-bool Unfolding::contains_event_equivalent_to(const UnfoldingEvent* e) const
-{
-  // Notice the use of `==` equality here. `e` may not be contained in the
-  // unfolding; but some event which is "equivalent" to it could be.
-  for (const auto event : *this) {
-    if (*event == *e) {
-      return true;
-    }
+  // Then look for `e` in `G`. It's possible `e` was already constructed
+  // in the past, in which case we can simply re-use it.
+  //
+  // Note, though, that in this case we must move the event in `G` into
+  // `U`: we've inserted `e` into the unfolding, so we expect it to be in `U`
+  if (auto loc = std::find_if(G.begin(), G.end(), [=](const auto e_i) { return *e_i == *handle; }); loc != G.end()) {
+    const auto e_equiv = *loc;
+    G.remove(e_equiv);
+    U.insert(e_equiv);
+    return e_equiv;
   }
-  return false;
+
+  // Otherwise `e` is truly a "new" event
+  this->U.insert(handle);
+  this->event_handles.insert(handle);
+  this->global_events_[handle] = std::move(e);
+  return handle;
 }
 
 EventSet Unfolding::get_immediate_conflicts_of(const UnfoldingEvent* e) const
 {
   EventSet immediate_conflicts;
-  for (const auto event : *this) {
+  for (const auto event : U) {
     if (event->immediately_conflicts_with(e)) {
-      immediate_conflicts.insert(e);
+      immediate_conflicts.insert(event);
     }
   }
   return immediate_conflicts;