]> AND Private Git Repository - canny.git/blobdiff - complexity.tex
Logo AND Algorithmique Numérique Distribuée

Private GIT Repository
ajout complexité WOW et UNIWARD
[canny.git] / complexity.tex
index e2f0203c03e9854be80a7fa38783764e5fc9a46a..e4e6b0e91529cf167bd1f4664455054f17f5e70a 100644 (file)
@@ -4,9 +4,11 @@ To be more precise, we compare the complexity of our schemes to some of
 current state of the art of 
 steganographic scheme, namely HUGO~\cite{DBLP:conf/ih/PevnyFB10},
 WOW~\cite{conf/wifs/HolubF12}, and UNIWARD~\cite{HFD14}.
+Each of these scheme starts with the computation of the distortion cost 
+for each pixel switch and is later followed by the STC algorithm.
+Since this last step is shared by all, we do not add its complexity.
+In all the rest of this section, we consider a $n \times n$ square image. 
 
-
-In what follows, we consider a $n \times n$ square image. 
 First of all, HUGO starts with computing the second order SPAM Features.
 This steps is in  $O(n^2 + 2\times 343^2)$ due to the calculation 
 of the difference arrays and next of the 686 features (of size 343).
@@ -26,6 +28,29 @@ The overall complexity of the pixel selection is finally
 $O(n^2 +2.343^2 + 2\times 343^2 \times n^2 + 2.n^2 \ln(n))$, \textit{i.e},
 $O(2.n^2(343^2 + \ln(n)))$.
 
+
+
+
+Let us focus now on WOW.  
+This scheme starts to compute the residual 
+of the cover as a convolution product which is in $O(n^2\ln(n^2))$. 
+The embedding suitability $\eta_{ij}$ is then computed for each pixel
+$1 \le i,j \le n$ thanks to a convolution product again.
+We thus have a complexity of $O(n^2 \times n^2\ln(n^2))$.
+Moreover the suitability is computed for each wavelet level
+detail (HH, HL, LL). 
+This distortion computation step is thus in $O(6n^4\ln(n))$.
+Finally a norm of these three values is computed for each pixel 
+which adds to this complexity the complexity of $O(n^2)$.
+To summarize, the complixity is in $O(6n^4\ln(n) +n^2)$
+
+What follows details the complexity of the distortion evaluation of the 
+UNIWARD scheme. This one is based to a convolution product $W$ of two elements 
+of size $n$ and is again in   $O(n^2 \times n^2\ln(n^2))$ and a sum $D$ of 
+these $W$ which is in $O(n^2)$. 
+This distortion computation step is thus in $O(6n^4\ln(n) + n^2)$.
+
+
 Our edge selection is based on a Canny  Filter. When applied on a 
 $n \times n$ square image, the noise reduction step is in $O(5^3 n^2)$.
 Next, let $T$ be the size of the canny mask.