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Private GIT Repository
24-04-2014bbb
[hpcc2014.git] / hpcc.tex
index 11c39dbebe932bdc5515a54f3cf1203d35b7e3cc..e1d916ee61fbab0e1799d580e208763589d3c783 100644 (file)
--- a/hpcc.tex
+++ b/hpcc.tex
@@ -339,9 +339,7 @@ where $\MI$ is the maximum number of outer iterations and $\epsilon$ is the tole
 
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 We did not encounter major blocking problems when adapting the multisplitting algorithm previously described to a simulation environment like SimGrid unless some code 
-debugging. Indeed, apart from the review of the program sequence for asynchronous exchanges between the six neighbors of each point (left,right,front,behind,top,down) in a cubic partitionned submatrix within a cluster or between clusters, \CER{J'ai rajouté quelques précisions mais serait-il nécessaire de décrire a ce niveau la discrétisation 3D ?}
-\LZK{Non ce n'est pas nécessaire. A ce niveau, on décrit l'algorithme général de multisplitting. Donc, je pense qu'il est préférable de ne pas préciser le schéma de communication qui peut changer selon le type de problème. \\ {\bf Par exemple: Indeed, apart from the review of the program sequence for asynchronous exchanges between processors within a cluster or between clusters}}
-the algorithm was executed successfully with SMPI and provided identical outputs as those obtained with direct execution under MPI. In synchronous 
+debugging. Indeed, apart from the review of the program sequence for asynchronous exchanges between processors within a cluster or between clusters, the algorithm was executed successfully with SMPI and provided identical outputs as those obtained with direct execution under MPI. In synchronous 
 mode, the execution of the program raised no particular issue but in asynchronous mode, the review of the sequence of MPI\_Isend, MPI\_Irecv and MPI\_Waitall instructions
 and with the addition of the primitive MPI\_Test was needed to avoid a memory fault due to an infinite loop resulting from the non-convergence of the algorithm.
 \CER{On voulait en fait montrer la simplicité de l'adaptation de l'algo a SimGrid. Les problèmes rencontrés décrits dans ce paragraphe concerne surtout le mode async}\LZK{OK. J'aurais préféré avoir un peu plus de détails sur l'adaptation de la version async}