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Private GIT Repository
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index 2e791d7e35b2b126e4a090d06c28a67bd1522cd8..c97d2bb0fb65f5201dfc1e843c6d62782f7cbf5a 100644 (file)
--- a/hpcc.tex
+++ b/hpcc.tex
@@ -71,13 +71,13 @@ iterations ($X_{n +1} = f(X_{n})$) from an initial value $X_{0}$ to find
 an approximate value $X^*$ of the solution with a very low
 residual error. Several well-known methods demonstrate the convergence 
 of these algorithms. Generally, to reduce the complexity and the 
-execution time, the problem is divided into several "pieces" that will 
+execution time, the problem is divided into several \emph{pieces} that will
 be solved in parallel on multiple processing units. The latter will 
 communicate each intermediate results before a new iteration starts 
 until the approximate solution is reached. These distributed parallel 
-computations can be performed either in "synchronous" communication mode 
+computations can be performed either in \emph{synchronous} communication mode
 where a new iteration begin only when all nodes communications are 
-completed, either "asynchronous" mode where processors can continue 
+completed, either \emph{asynchronous} mode where processors can continue
 independently without or few synchronization points. Despite the 
 effectiveness of iterative approach, a major drawback of the method is 
 the requirement of huge resources in terms of computing capacity, 
@@ -224,7 +224,7 @@ A priori, obtaining a speedup less than 1 would be difficult in a local area
 network configuration where the synchronous mode will take advantage on the rapid
 exchange of information on such high-speed links. Thus, the methodology adopted
 was to launch the application on clustered network. In this last configuration,
-degrading the inter-cluster network performance will "penalize" the synchronous
+degrading the inter-cluster network performance will \emph{penalize} the synchronous
 mode allowing to get a speedup lower than 1. This action simulates the case of
 clusters linked with long distance network like Internet.