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[kahina_paper2.git] / maj.tex
diff --git a/maj.tex b/maj.tex
index dd8b15edd712af315681ce2cf4b0053eb9889174..ef1900914cd89dfa03a63bdcb19f95fd9c3829bb 100644 (file)
--- a/maj.tex
+++ b/maj.tex
@@ -9,7 +9,8 @@
 \usepackage[textsize=footnotesize]{todonotes}
 \usepackage{amsmath}
 \usepackage{amssymb}
 \usepackage[textsize=footnotesize]{todonotes}
 \usepackage{amsmath}
 \usepackage{amssymb}
-\usepackage{float} 
+\usepackage{float}
+\usepackage{listings}
 \newcommand{\LZK}[2][inline]{%
   \todo[color=red!10,#1]{\sffamily\textbf{LZK:} #2}\xspace}
 \newcommand{\RC}[2][inline]{%
 \newcommand{\LZK}[2][inline]{%
   \todo[color=red!10,#1]{\sffamily\textbf{LZK:} #2}\xspace}
 \newcommand{\RC}[2][inline]{%
@@ -326,13 +327,22 @@ Copy $P$, $P'$ and $Z$ from CPU to GPU\;
 Copy $Z$ from GPU to CPU\;
 \end{algorithm}
 
 Copy $Z$ from GPU to CPU\;
 \end{algorithm}
 
-\RC{A revoir (c'est de la blague en l'état) : Figure~\ref{fig:00} shows the second kernel code}
-\begin{figure}[htbp]
-\centering
-\includegraphics[angle=+0,width=0.4\textwidth]{code}
-\caption{The Kernel Update code}
-\label{fig:00}
-\end{figure}
+Listing~\ref{lst:01} shows the a simplified version of second kernel
+code (some parameters in the kernels have been simplified in order to
+increase the readability). As can be seen this
+kernel calls multiple kernels, all the kernals for complex numbers and
+kernels for the evaluation of a polynomial are not detailed. 
+
+\begin{footnotesize}
+\lstinputlisting[label=lst:01,caption=Kernels to update the roots]{code.c}
+\end{footnotesize}
+
+%\begin{figure}[htbp]
+%\centering
+%\includegraphics[angle=+0,width=0.4\textwidth]{code}
+%\caption{The Kernel Update code}
+%\label{fig:00}
+%\end{figure}
 
 %We noticed that the code is executed by a large number of GPU threads organized as grid of to dimension (Number of block per grid (NbBlock), number of threads per block(Nbthread)), the Nbthread is fixed initially, the NbBlock is computed as fallow: 
 %$ NbBlocks= \frac{N+Nbthreads-1}{Nbthreads} where N: the number of root$
 
 %We noticed that the code is executed by a large number of GPU threads organized as grid of to dimension (Number of block per grid (NbBlock), number of threads per block(Nbthread)), the Nbthread is fixed initially, the NbBlock is computed as fallow: 
 %$ NbBlocks= \frac{N+Nbthreads-1}{Nbthreads} where N: the number of root$