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Private GIT Repository
Un peu de blabla sur l'algorithme
[prng_gpu.git] / prng_gpu.tex
index c504e98c5964867f7c6a8869150e57ea31081ea3..2a274391eb42c77ef6854f20e134ba9d21f973d9 100644 (file)
@@ -389,6 +389,7 @@ to the following discrete dynamical system in chaotic iterations:
   x_i^{n-1} &  \text{ if  } i \notin \mathcal{S}^n \\
   \left(f(x^{n-1})\right)_{S^n} & \text{ if }i \in \mathcal{S}^n.
 \end{array}\right.
   x_i^{n-1} &  \text{ if  } i \notin \mathcal{S}^n \\
   \left(f(x^{n-1})\right)_{S^n} & \text{ if }i \in \mathcal{S}^n.
 \end{array}\right.
+\label{eq:generalIC}
 \end{equation}
 where $f$ is the vectorial negation and $\forall n \in \mathds{N}$, 
 $\mathcal{S}^n \subset \llbracket 1, \mathsf{N} \rrbracket$ is such that
 \end{equation}
 where $f$ is the vectorial negation and $\forall n \in \mathds{N}$, 
 $\mathcal{S}^n \subset \llbracket 1, \mathsf{N} \rrbracket$ is such that
@@ -810,7 +811,7 @@ for all the differents nodes involves in the computation.
 
 As GPU cards using CUDA have shared memory between threads of the same block, it
 is possible  to use this  feature in order  to simplify the  previous algorithm,
 
 As GPU cards using CUDA have shared memory between threads of the same block, it
 is possible  to use this  feature in order  to simplify the  previous algorithm,
-i.e. using less  than 3 xor-like PRNGs. The solution  consists in computing only
+i.e., using less  than 3 xor-like PRNGs. The solution  consists in computing only
 one xor-like PRNG by thread, saving  it into shared memory and using the results
 of some  other threads in the  same block of  threads. In order to  define which
 thread uses the result of which other  one, we can use a permutation array which
 one xor-like PRNG by thread, saving  it into shared memory and using the results
 of some  other threads in the  same block of  threads. In order to  define which
 thread uses the result of which other  one, we can use a permutation array which
@@ -855,7 +856,28 @@ version}
 \label{algo:gpu_kernel2}
 \end{algorithm}
 
 \label{algo:gpu_kernel2}
 \end{algorithm}
 
-
+\subsection{Theoretical Evaluation of the Improved Version}
+
+A run of Algorithm~\ref{algo:gpu_kernel2} consists in four operations having 
+the form of Equation~\ref{equation Oplus}, which is equivalent to the iterative
+system of Eq.~\ref{eq:generalIC}. That is, four iterations of the general chaotic
+iterations are realized between two stored values of the PRNG.
+To be certain that we are in the framework of Theorem~\ref{t:chaos des general},
+we must guarantee that this dynamical system iterates on the space 
+$\mathcal{X} = \mathcal{P}\left(\llbracket 1, \mathsf{N} \rrbracket\right)^\mathds{N}\times\mathds{B}^\mathsf{N}$.
+The left term $x$ obviously belongs into $\mathds{B}^ \mathsf{N}$.
+To prevent from any flaws of chaotic properties, we must check that each right 
+term, corresponding to terms of the strategies,  can possibly be equal to any
+integer of $\llbracket 1, \mathsf{N} \rrbracket$. 
+
+Such a result is obvious for the two first lines, as for the xor-like(), all the
+integers belonging into its interval of definition can occur at each iteration.
+It can be easily stated for the two last lines by an immediate mathematical
+induction.
+
+Thus Algorithm~\ref{algo:gpu_kernel2} is a concrete realization of the general
+chaotic iterations presented previously, and for this reason, it satisfies the 
+Devaney's formulation of a chaotic behavior.
 
 \section{Experiments}
 
 
 \section{Experiments}