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Private GIT Repository
debut intro
authorcouturie <couturie@carcariass.(none)>
Wed, 2 Nov 2011 20:56:12 +0000 (21:56 +0100)
committercouturie <couturie@carcariass.(none)>
Wed, 2 Nov 2011 20:56:12 +0000 (21:56 +0100)
prng_gpu.tex

index ccb0c95be7e36e53d03eef96a65fba9d1c184bfd..6409fafa865bd29202d42edea0f0b31266fdf8ea 100644 (file)
@@ -44,17 +44,43 @@ Guyeux\thanks{Authors in alphabetic order}}
 \maketitle
 
 \begin{abstract}
 \maketitle
 
 \begin{abstract}
-This is the abstract
+
 \end{abstract}
 
 \section{Introduction}
 
 \end{abstract}
 
 \section{Introduction}
 
+Random  numbers are  used in  many scientific  applications and  simulations. On
+finite state  machines, like  computers, it is  not possible to  generate random
+numbers but only pseudo-random numbers. In practice, a good pseudo-random number
+generator (PRNG) needs  to verify some features to be used  by scientists. It is
+important  to  be  able  to  generate  pseudo-random  numbers  efficiently,  the
+generation  needs to  be reproducible  and a  PRNG needs  to satisfy  many usual
+statistical properties. Finally, from our point a view, it is essential to prove
+that a  PRNG is chaotic.  Devaney~\cite{Devaney} proposed a  common mathematical
+formulation of chaotic dynamical systems.
+
+In a  previous work~\cite{bgw09:ip}  we have proposed  a new familly  of chaotic
+PRNG  based on  chaotic iterations  (IC).   In this  paper we  propose a  faster
+version which is also proven to be chaotic with the Devaney formulation.
+
+Although graphics  processing units (GPU)  was initially designed  to accelerate
+the manipulation  of image, they are  nowadays commonly used  in many scientific
+applications. Therefore,  it is important  to be able to  generate pseudo-random
+numbers in  a GPU when a  scientific application runs in  a GPU. That  is why we
+also provie an efficient PRNG for GPU respecting based on IC.
+
+
+
+
 Interet des itérations chaotiques pour générer des nombre alea\\
 Interet de générer des nombres alea sur GPU
 Interet des itérations chaotiques pour générer des nombre alea\\
 Interet de générer des nombres alea sur GPU
-\alert{RC, un petit state-of-the-art sur les PRNGs sur GPU ?}
-...
 
 
 
 
+\section{Related works}
+
+In this section we review some GPU based PRNGs.
+\alert{RC, un petit state-of-the-art sur les PRNGs sur GPU ?}
+
 \section{Basic Recalls}
 \label{section:BASIC RECALLS}
 This section is devoted to basic definitions and terminologies in the fields of
 \section{Basic Recalls}
 \label{section:BASIC RECALLS}
 This section is devoted to basic definitions and terminologies in the fields of