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Private GIT Repository
changes in output pattern comput
[blast.git] / BlockLibraryWidget.cpp
1 #include "BlockLibraryWidget.h"
2 #include "BlockLibraryTree.h"
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4 BlockLibraryWidget::BlockLibraryWidget(Dispatcher* _dispatcher,
5                                        Parameters* _params,
6                                        QWidget *parent) : QWidget(parent) {
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9   dispatcher = _dispatcher;
10   params = _params;
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12   // creating the widget : tree, buttons, ...
13   QBoxLayout* layout = new QBoxLayout(QBoxLayout::TopToBottom, this);
14   tree = new QTreeWidget(this);
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16   buttonAdd = new QPushButton("add to", this);
17   buttonAdd->setEnabled(false);
18   comboScenes = new QComboBox();
19
20   QHBoxLayout* layBottom = new QHBoxLayout;
21   layBottom->addWidget(buttonAdd);
22   layBottom->addWidget(comboScenes);
23
24   connect(tree, SIGNAL(itemClicked(QTreeWidgetItem*,int)), this, SLOT(clicked()));
25   connect(tree, SIGNAL(itemDoubleClicked(QTreeWidgetItem*,int)), this, SLOT(doubleClicked()));
26   connect(buttonAdd, SIGNAL(clicked()), this, SLOT(addClicked()));
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28   BlockCategory* cat = params->categoryTree->searchCategory(0);
29
30   QTreeWidgetItem* item = tree->invisibleRootItem();
31   tree->setHeaderLabel("Blocks list");
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33   addChild(cat,item);
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35   layout->addWidget(tree);
36   layout->addLayout(layBottom);
37   this->setLayout(layout);
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39   this->setFixedSize(300,230);
40 }
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43 BlockLibraryWidget::~BlockLibraryWidget() {
44 }
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46 void BlockLibraryWidget::addChild(BlockCategory *catParent,QTreeWidgetItem* itemParent) {
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48   QTreeWidgetItem* newItemCat = NULL;
49   QTreeWidgetItem* newItemBlock = NULL;
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51   QList<BlockCategory *> childs = catParent->getAllChilds();
52   foreach(BlockCategory* cat, childs){
53     newItemCat = new QTreeWidgetItem(itemParent);
54     newItemCat->setData(0,Qt::DisplayRole, cat->getName());
55     QList<ReferenceBlock*> list = cat->getBlocks();
56     for(int i=0; i<list.length(); i++){
57       newItemBlock = new QTreeWidgetItem(newItemCat);
58       newItemBlock->setData(0,Qt::DisplayRole, list.at(i)->getName());
59       newItemBlock->setData(1,Qt::DisplayRole, cat->getId());
60       newItemBlock->setData(2,Qt::DisplayRole, i);
61       newItemBlock->setIcon(0,QIcon("icons/window_new.png"));
62     }
63     addChild(cat,newItemCat);
64   }
65   /* TO DO :
66      - getting the childs of catParent
67      - for each BlockCategory cat of that list :
68         - create an new TreeWidgetItem (newImteCat), with itemParent as a parent
69         - set the first column of that item with the categry name
70         - get the list of the blocks that are associated with cat
71         - for i = 0 to that list size.
72            - create a new TreeWidgetItem (newItemBlock), with newItemCat as a parent
73            - set the first column of that item with the block name
74            - set the second column of that item with the newItemCat id
75            - set the third column of that item with the value of i
76         - endfor
77         - call again addChild with cat and newImteCat as parameters
78       - end for
79   */
80 }
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83 void BlockLibraryWidget::addClicked() {
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85   QTreeWidgetItem *item = tree->selectedItems().at(0);
86   if(item->data(1,Qt::DisplayRole).isValid() && item->data(2,Qt::DisplayRole).isValid()){
87     int idParent = item->data(1,Qt::DisplayRole).toInt();
88     int idBlock = item->data(2,Qt::DisplayRole).toInt();
89     QVariant v = comboScenes->currentData();
90     cout << "adding block to scene " << v.toInt() << endl;
91     dispatcher->addBlock(idParent, idBlock, v.toInt());
92   }
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94   // only take the first selected
95   // retrieve id of category and id of block
96   // calling dispatcher addBlock() method.
97 }
98
99 void BlockLibraryWidget::clicked() {
100   if(tree->selectedItems().length() > 0){
101     QTreeWidgetItem *item = tree->selectedItems().at(0);
102     if(item->data(1,Qt::DisplayRole).isValid())
103       buttonAdd->setEnabled(true);
104     else
105       buttonAdd->setEnabled(false);
106   }
107 }
108
109 void BlockLibraryWidget::doubleClicked() {
110   addClicked();
111 }
112
113 void BlockLibraryWidget::updateComboScene() {
114   comboScenes->clear();
115   QMap<int,QString> list = dispatcher->getAllGroupNames();
116   QMapIterator<int,QString> iter(list);
117   while (iter.hasNext()) {
118     iter.next();
119     comboScenes->addItem(iter.value(),QVariant(iter.key()));
120   }
121 }