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authorzianekhodja <zianekhodja.lilia@gmail.com>
Sat, 16 Jan 2016 15:44:00 +0000 (16:44 +0100)
committerzianekhodja <zianekhodja.lilia@gmail.com>
Sat, 16 Jan 2016 15:44:00 +0000 (16:44 +0100)
paper.tex

index a6cb8a4bdd3ed1e74bbe86dc5805d2d3e82220b5..41c5960c606d2b468a102a1fa3b61384f2d68c15 100644 (file)
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@@ -720,7 +720,7 @@ Using the logarithm  and the exponential operators, we can replace any multiplic
 %This problem was discussed earlier in~\cite{Karimall98} for the Durand-Kerner method. The authors
 %propose to use the logarithm and the exponential of a complex in order to compute the power at a high exponent. Using the logarithm  and the exponential operators, we can replace any multiplications and divisions with additions and subtractions. Consequently, computations manipulate lower absolute values and the roots for large polynomial degrees can be looked for successfully~\cite{Karimall98}.
 
 %This problem was discussed earlier in~\cite{Karimall98} for the Durand-Kerner method. The authors
 %propose to use the logarithm and the exponential of a complex in order to compute the power at a high exponent. Using the logarithm  and the exponential operators, we can replace any multiplications and divisions with additions and subtractions. Consequently, computations manipulate lower absolute values and the roots for large polynomial degrees can be looked for successfully~\cite{Karimall98}.
 
-\subsection{Ehrlich-Aberth parallel implementation on CUDA}
+\subsection{The Ehrlich-Aberth parallel implementation on CUDA}
 %We introduced three paradigms of parallel programming.
 
 Our objective consists in implementing a root finding polynomial
 %We introduced three paradigms of parallel programming.
 
 Our objective consists in implementing a root finding polynomial
@@ -729,22 +729,12 @@ to manage CUDA contexts of different GPUs. A direct method for
 controlling the various GPUs is to use as many threads or processes as
 GPU devices. We can choose the GPU index based on the identifier of
 OpenMP thread or the rank of the MPI process. Both approaches will be
 controlling the various GPUs is to use as many threads or processes as
 GPU devices. We can choose the GPU index based on the identifier of
 OpenMP thread or the rank of the MPI process. Both approaches will be
-investigated.
+investigated. \LZK{Répétition! Le même texte est déjà écrit comme intro dans la section II. Sinon ici on parle seulement de l'implémentation cuda sans mpi et openmp!}
 
 
 
 
 
 
 
 
-Like any parallel code, a GPU parallel implementation first requires
-to determine the sequential tasks and the parallelizable parts of the
-sequential version of the program/algorithm. In our case, all the
-operations that are easy to execute in parallel must be made by the
-GPU to accelerate the execution of the application, like the step 3
-and step 4. On the other hand, all the sequential operations and the
-operations that have data dependencies between threads or recursive
-computations must be executed by only one CUDA or CPU thread (step 1
-and step 2). Initially, we specify the organization of parallel
-threads, by specifying the dimension of the grid Dimgrid, the number
-of blocks per grid DimBlock and the number of threads per block.
+Like any parallel code, a GPU parallel implementation first requires to determine the sequential code and the data-parallel operations of a algorithm. In fact, all the operations that are easy to execute in parallel must be made by the GPU to accelerate the execution, like the steps 3 and 4. On the other hand, all the sequential operations and the operations that have data dependencies between CUDA threads or recursive computations must be executed by only one CUDA thread or a CPU thread (the steps 1 and 2).\LZK{La méthode est déjà mal présentée, dans ce cas c'est encore plus difficile de comprendre que représentent ces différentes étapes!} Initially, we specify the organization of parallel threads by specifying the dimension of the grid \verb+Dimgrid+, the number of blocks per grid \verb+DimBlock+ and the number of threads per block.
 
 The code is organized kernels which are part of code that are run on
 GPU devices. For step 3, there are two kernels, the first named
 
 The code is organized kernels which are part of code that are run on
 GPU devices. For step 3, there are two kernels, the first named