]> AND Private Git Repository - prng_gpu.git/commitdiff
Logo AND Algorithmique Numérique Distribuée

Private GIT Repository
debut intro
authorcouturie <couturie@carcariass.(none)>
Wed, 2 Nov 2011 20:56:12 +0000 (21:56 +0100)
committercouturie <couturie@carcariass.(none)>
Wed, 2 Nov 2011 20:56:12 +0000 (21:56 +0100)
prng_gpu.tex

index ccb0c95be7e36e53d03eef96a65fba9d1c184bfd..6409fafa865bd29202d42edea0f0b31266fdf8ea 100644 (file)
@@ -44,17 +44,43 @@ Guyeux\thanks{Authors in alphabetic order}}
 \maketitle
 
 \begin{abstract}
-This is the abstract
+
 \end{abstract}
 
 \section{Introduction}
 
+Random  numbers are  used in  many scientific  applications and  simulations. On
+finite state  machines, like  computers, it is  not possible to  generate random
+numbers but only pseudo-random numbers. In practice, a good pseudo-random number
+generator (PRNG) needs  to verify some features to be used  by scientists. It is
+important  to  be  able  to  generate  pseudo-random  numbers  efficiently,  the
+generation  needs to  be reproducible  and a  PRNG needs  to satisfy  many usual
+statistical properties. Finally, from our point a view, it is essential to prove
+that a  PRNG is chaotic.  Devaney~\cite{Devaney} proposed a  common mathematical
+formulation of chaotic dynamical systems.
+
+In a  previous work~\cite{bgw09:ip}  we have proposed  a new familly  of chaotic
+PRNG  based on  chaotic iterations  (IC).   In this  paper we  propose a  faster
+version which is also proven to be chaotic with the Devaney formulation.
+
+Although graphics  processing units (GPU)  was initially designed  to accelerate
+the manipulation  of image, they are  nowadays commonly used  in many scientific
+applications. Therefore,  it is important  to be able to  generate pseudo-random
+numbers in  a GPU when a  scientific application runs in  a GPU. That  is why we
+also provie an efficient PRNG for GPU respecting based on IC.
+
+
+
+
 Interet des itérations chaotiques pour générer des nombre alea\\
 Interet de générer des nombres alea sur GPU
-\alert{RC, un petit state-of-the-art sur les PRNGs sur GPU ?}
-...
 
 
+\section{Related works}
+
+In this section we review some GPU based PRNGs.
+\alert{RC, un petit state-of-the-art sur les PRNGs sur GPU ?}
+
 \section{Basic Recalls}
 \label{section:BASIC RECALLS}
 This section is devoted to basic definitions and terminologies in the fields of