]> AND Private Git Repository - these_gilles.git/blob - THESE/codes/snake/basic_code/SnakeInternalForceMatrix3D.m
Logo AND Algorithmique Numérique Distribuée

Private GIT Repository
modif finale lnivs + keywords
[these_gilles.git] / THESE / codes / snake / basic_code / SnakeInternalForceMatrix3D.m
1 function B=SnakeInternalForceMatrix3D(FV,alpha,beta,gamma)\r
2 %\r
3 % B=SnakeInternalForceMatrix3D(F,alpha,beta,gamma)\r
4 %\r
5 % inputs,\r
6 %   FV : Struct (Patch) with the triangulated surface\r
7 %   alpha : membrame energy  (first order)\r
8 %   beta : thin plate energy (second order)\r
9 %   gamma : Step Size (Time)\r
10 %\r
11 % outputs,\r
12 %   B : The Snake Smoothness regulation matrix\r
13 %\r
14 % Function is written by D.Kroon University of Twente (July 2010)\r
15 \r
16 Ne=VertexNeighbours(FV.faces,FV.vertices);\r
17 nV=size(FV.vertices,1);\r
18 \r
19 % Matrix for umbrella mesh derivative function in (sparce) matrix form\r
20 NeMatrix = spalloc(nV,nV,nV*10);\r
21 for i=1:nV\r
22     Nc=Ne{i};\r
23     % Add the neighbours\r
24     NeMatrix(i,Nc)=1/length(Nc);\r
25     % Add the vertex it self \r
26     NeMatrix(i,i)=-1;\r
27 end\r
28 \r
29 % Total internal force matrix\r
30 B=inv(gamma*speye(nV,nV)-alpha*NeMatrix+beta*NeMatrix*NeMatrix);\r
31 \r
32 function Ne=VertexNeighbours(F,V)\r
33 % Function which return the neighbouring vertices of every vertex\r
34 % in a cell array list. (Basic version, not sorted by rotation)\r
35 \r
36 % Neighbourh cell array \r
37 Ne=cell(1,size(V,1));\r
38 \r
39 % Loop through all faces\r
40 for i=1:length(F)\r
41     % Add the neighbors of each vertice of a face\r
42     % to his neighbors list.\r
43     Ne{F(i,1)}=[Ne{F(i,1)} [F(i,2) F(i,3)]];\r
44     Ne{F(i,2)}=[Ne{F(i,2)} [F(i,3) F(i,1)]];\r
45     Ne{F(i,3)}=[Ne{F(i,3)} [F(i,1) F(i,2)]];\r
46 end\r
47 \r
48 % Remove duplicate vertices\r
49 for i=1:size(V,1), Ne{i}=unique(Ne{i}); end\r
50 \r
51 \r
52 \r