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Private GIT Repository
final
[these_gilles.git] / THESE / codes / snake / basic_code / GVFOptimizeImageForces3D.m
1 function Fext=GVFOptimizeImageForces3D(Fext, Mu, Iterations, Sigma)\r
2 % This function "GVFOptimizeImageForces" does gradient vector flow (GVF)\r
3 % on a vector field. GVF gives the edge-forces a larger capature range,\r
4 % to make the snake also reach concave regions\r
5 %\r
6 % Fext = GVFOptimizeImageForces3D(Fext, Mu, Iterations, Sigma) \r
7\r
8 % inputs,\r
9 %   Fext : The image force vector field N x M x 3\r
10 %   Mu : Is a trade of scalar between noise and real edge forces\r
11 %   Iterations : The number of GVF itterations\r
12 %   Sigma : Used when calculating the Laplacian\r
13\r
14 % outputs,\r
15 %   Fext : The GVF optimized image force vector field\r
16 %\r
17 % Function is written by D.Kroon University of Twente (July 2010)\r
18 \r
19 % Squared magnitude of force field\r
20 Fx= Fext(:,:,:,1);\r
21 Fy= Fext(:,:,:,2);\r
22 Fz= Fext(:,:,:,3);\r
23 \r
24 % Calculate magnitude\r
25 sMag = Fx.^2+ Fy.^2 + Fz.^2;\r
26 \r
27 % Set new vector-field to initial field\r
28 u=Fx; v=Fy; w=Fz;\r
29 \r
30 % Iteratively perform the Gradient Vector Flow (GVF)\r
31 for i=1:Iterations,\r
32   % Calculate Laplacian\r
33   Uxx=ImageDerivatives3D(u,Sigma,'xx');\r
34   Uyy=ImageDerivatives3D(u,Sigma,'yy');\r
35   Uzz=ImageDerivatives3D(u,Sigma,'zz');\r
36 \r
37   % Update the vector field\r
38   u = u + Mu*(Uxx+Uyy+Uzz) - sMag.*(u-Fx);\r
39   clear('Uxx','Uyy','Uzz');\r
40   \r
41   Vxx=ImageDerivatives3D(v,Sigma,'xx');\r
42   Vyy=ImageDerivatives3D(v,Sigma,'yy');\r
43   Vzz=ImageDerivatives3D(v,Sigma,'zz');\r
44    \r
45   v = v + Mu*(Vxx+Vyy+Vzz) - sMag.*(v-Fy);\r
46   clear('Vxx','Vyy','Vzz');\r
47   \r
48   Wxx=ImageDerivatives3D(w,Sigma,'xx');\r
49   Wyy=ImageDerivatives3D(w,Sigma,'yy');\r
50   Wzz=ImageDerivatives3D(w,Sigma,'zz');\r
51   \r
52   w = w + Mu*(Wxx+Wyy+Wzz) - sMag.*(w-Fz);\r
53   clear('Wxx','Wyy','Wzz');\r
54 end\r
55 \r
56 Fext(:,:,:,1) = u;\r
57 Fext(:,:,:,2) = v;\r
58 Fext(:,:,:,3) = w;