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Private GIT Repository
v1.2 19 décembre
[these_gilles.git] / THESE / codes / snake / basic_code / SnakeMoveIteration3D.m
1 function FV=SnakeMoveIteration3D(B,FV,Fext,gamma,kappa,delta,lambda)\r
2 % This function will calculate one iteration of contour Snake movement\r
3 %\r
4 % FV=SnakeMoveIteration2D(S,FV,Fext,gamma,kappa)\r
5 %\r
6 % inputs,\r
7 %   B : Internal force (smoothness) matrix\r
8 %   FV : The triangulated surface\r
9 %   Fext : External vector field (from image)\r
10 %   gamma : Time step\r
11 %   kappa : External (image) field weight\r
12 %   delta : Balloon Force weight\r
13 %   lambda: Weight which changes the direction of the image  potential force \r
14 %           to the direction of the surface normal, value default 0.8 \r
15 %           (range [0..1]) (Keeps the surface from self intersecting)\r
16 %\r
17 % outputs,\r
18 %   P : The (moved) contour points N x 2;\r
19 %\r
20 % Function is written by D.Kroon University of Twente (July 2010)\r
21 \r
22 V=FV.vertices;\r
23 \r
24 % Clamp contour to boundary\r
25 V(:,1)=min(max(V(:,1),1),size(Fext,1));\r
26 V(:,2)=min(max(V(:,2),1),size(Fext,2));\r
27 V(:,3)=min(max(V(:,3),1),size(Fext,3));\r
28 \r
29 % Get image force on the contour points\r
30 Fext1(:,1)=kappa*interp3(Fext(:,:,:,1),V(:,2),V(:,1),V(:,3));\r
31 Fext1(:,2)=kappa*interp3(Fext(:,:,:,2),V(:,2),V(:,1),V(:,3));\r
32 Fext1(:,3)=kappa*interp3(Fext(:,:,:,3),V(:,2),V(:,1),V(:,3));\r
33 \r
34 % Interp3, can give nan's if contour close to border\r
35 Fext1(isnan(Fext1))=0;\r
36 \r
37 % Calculate the baloonforce on the contour points\r
38 N=PatchNormals3D(FV);\r
39 Fext2=delta*N;\r
40 \r
41 % This is the potential force, but only the component in the  direction of \r
42 % the surface normal\r
43 Fext3=repmat(dot(Fext1,N,2),1,3).*N;\r
44 \r
45 V(:,1)=B * (gamma * V(:,1) + (Fext1(:,1)*(1-lambda) + Fext3(:,1)*lambda + Fext2(:,1)));\r
46 V(:,2)=B * (gamma * V(:,2) + (Fext1(:,2)*(1-lambda) + Fext3(:,2)*lambda + Fext2(:,2)));\r
47 V(:,3)=B * (gamma * V(:,3) + (Fext1(:,3)*(1-lambda) + Fext3(:,3)*lambda + Fext2(:,3)));\r
48 \r
49 % Clamp contour to boundary\r
50 V(:,1)=min(max(V(:,1),1),size(Fext,1));\r
51 V(:,2)=min(max(V(:,2),1),size(Fext,2));\r
52 V(:,3)=min(max(V(:,3),1),size(Fext,3));\r
53     \r
54 FV.vertices=V;