]> AND Private Git Repository - blast.git/blob - BlockLibraryWidget.cpp
Logo AND Algorithmique Numérique Distribuée

Private GIT Repository
nearly finished GroupBlock VHDL gen
[blast.git] / BlockLibraryWidget.cpp
1 #include "BlockLibraryWidget.h"
2 #include "BlockLibraryTree.h"
3
4 BlockLibraryWidget::BlockLibraryWidget(Dispatcher* _dispatcher,
5                                        Parameters* _params,
6                                        QWidget *parent) : QWidget(parent) {
7
8
9   dispatcher = _dispatcher;
10   params = _params;
11
12   // creating the widget : tree, buttons, ...
13   QBoxLayout* layout = new QBoxLayout(QBoxLayout::TopToBottom, this);
14   tree = new QTreeWidget(this);
15
16   buttonAdd = new QPushButton("add to", this);
17   buttonAdd->setEnabled(false);
18   comboScenes = new QComboBox();
19
20   QHBoxLayout* layBottom = new QHBoxLayout;
21   layBottom->addWidget(buttonAdd);
22   layBottom->addWidget(comboScenes);
23
24   connect(tree, SIGNAL(itemClicked(QTreeWidgetItem*,int)), this, SLOT(clicked()));
25   connect(tree, SIGNAL(itemDoubleClicked(QTreeWidgetItem*,int)), this, SLOT(doubleClicked()));
26   connect(buttonAdd, SIGNAL(clicked()), this, SLOT(addClicked()));
27
28   BlockCategory* cat = params->categoryTree->searchCategory(0);
29
30   QTreeWidgetItem* item = tree->invisibleRootItem();
31   tree->setHeaderLabel("Blocks list");
32
33   addChild(cat,item);
34
35   layout->addWidget(tree);
36   layout->addLayout(layBottom);
37   this->setLayout(layout);
38
39   this->setFixedSize(300,230);
40 }
41
42
43 BlockLibraryWidget::~BlockLibraryWidget() {
44 }
45
46 void BlockLibraryWidget::addChild(BlockCategory *catParent,QTreeWidgetItem* itemParent) {
47
48   QTreeWidgetItem* newItemCat = NULL;
49   QTreeWidgetItem* newItemBlock = NULL;
50
51   QList<BlockCategory *> childs = catParent->getAllChilds();
52   foreach(BlockCategory* cat, childs){
53
54     if (cat->getId()<100) {
55       newItemCat = new QTreeWidgetItem(itemParent);
56       newItemCat->setData(0,Qt::DisplayRole, cat->getName());
57       QList<ReferenceBlock*> list = cat->getBlocks();
58       for(int i=0; i<list.length(); i++){
59         newItemBlock = new QTreeWidgetItem(newItemCat);
60         newItemBlock->setData(0,Qt::DisplayRole, list.at(i)->getName());
61         newItemBlock->setData(1,Qt::DisplayRole, cat->getId());
62         newItemBlock->setData(2,Qt::DisplayRole, i);
63         newItemBlock->setIcon(0,QIcon("icons/window_new.png"));
64       }
65       addChild(cat,newItemCat);
66     }
67   }
68   /* TO DO :
69      - getting the childs of catParent
70      - for each BlockCategory cat of that list :
71         - create an new TreeWidgetItem (newImteCat), with itemParent as a parent
72         - set the first column of that item with the categry name
73         - get the list of the blocks that are associated with cat
74         - for i = 0 to that list size.
75            - create a new TreeWidgetItem (newItemBlock), with newItemCat as a parent
76            - set the first column of that item with the block name
77            - set the second column of that item with the newItemCat id
78            - set the third column of that item with the value of i
79         - endfor
80         - call again addChild with cat and newImteCat as parameters
81       - end for
82   */
83 }
84
85
86 void BlockLibraryWidget::addClicked() {
87
88   QTreeWidgetItem *item = tree->selectedItems().at(0);
89   if(item->data(1,Qt::DisplayRole).isValid() && item->data(2,Qt::DisplayRole).isValid()){
90     int idParent = item->data(1,Qt::DisplayRole).toInt();
91     int idBlock = item->data(2,Qt::DisplayRole).toInt();
92     QVariant v = comboScenes->currentData();
93     cout << "adding block to scene " << v.toInt() << endl;
94     dispatcher->addBlock(idParent, idBlock, v.toInt());
95   }
96
97   // only take the first selected
98   // retrieve id of category and id of block
99   // calling dispatcher addBlock() method.
100 }
101
102 void BlockLibraryWidget::clicked() {
103   if(tree->selectedItems().length() > 0){
104     QTreeWidgetItem *item = tree->selectedItems().at(0);
105     if(item->data(1,Qt::DisplayRole).isValid())
106       buttonAdd->setEnabled(true);
107     else
108       buttonAdd->setEnabled(false);
109   }
110 }
111
112 void BlockLibraryWidget::doubleClicked() {
113   addClicked();
114 }
115
116 void BlockLibraryWidget::updateComboScene() {
117   comboScenes->clear();
118   QMap<int,QString> list = dispatcher->getAllGroupNames();
119   QMapIterator<int,QString> iter(list);
120   while (iter.hasNext()) {
121     iter.next();
122     comboScenes->addItem(iter.value(),QVariant(iter.key()));
123   }
124 }